Monday, March 16, 2015

An Unexpected Discovery


After two months of silence and a raw of exams and other fuzzy obligations I´m back! I've got no new finished creations to share, unfortunately. Because I decided that I won't start any new projects until I finish a beaded doll that must have gathered dust on my table for over two years by now... I want to finish it next week. 
But before I can present you another finished piece, I wanted to share with you something else. I found it in Dresden's folk art museum, hidden in a tiny drawer. Actually I visited the museum for its small but charming collection of puppets, and accidentally I discovered some really beautiful bead embroidery... It was surprising and enlightening to find out that Germans have a beading tradition, as well! 



Nach zwei Monaten des Schweigens und einer Reihe von Prüfungen und anderen seltsamen Verpflichtungen, bin ich wieder da! Ich habe leider keine neuen fertigen Kreationen, weil ich entschieden habe, nichts Neues anzufangen, ehe ich eine Perlenpuppe fertig kriegen, die wohl schon länger als zwei Jahre auf meinem Tisch verstaubt... Nächste Woche sollte sie fertig sein.
Aber bevor ich ein neues fertige Projekt präsentieren kann, wollte ich etwas Anderes mit euch teilen. Ich hab's im Dresdener Volkskunstmuseum gefunden, in einer kleinen Schublade versteckt. Eigentlich besuchte ich das Museum wegen seinem kleinen aber charmanten Puppentheatermuseum, aber zufällig entdeckte ich sehr schöne Perlenstickereien... Es war überraschend und erleuchtend, herauszufinden, dass es in Deutschland auch eine Perlentradition gibt!













No comments:

Post a Comment