Monday, January 11, 2016

Inspiration Monday / Inspirationsmontag

Exchange, I believe, is a very important thing in every handcraft and art form. Exchange of ideas, motivation, inspiration and critique. Through exchange we learn new things. And learning and evolving is a crucial part of... life in general, I suppose. So, before I dwell on pathos even more, let me introduce you to the Inspiration Monday. 

Every Monday I will post something related to beading that inspires me and that show how versatile beading is as an art form. Beaded jewelry is known by most of you, I'm sure. But I want to concentrate on beaded objects and jewelry that is so artsy that it busts our understanding of jewelry. I'm not sure if I will be able to hold the pace, but I will do my best, and I'm really enthusiastic about searching for new beading artists to show you!

And today we start with...


Austausch ist, wie ich glaube, unglaublich wichtig in jedem Handwerk und jeder Kunstform. Austausch von Ideen, Motivation, Inspiration und Kritik. Wir lernen durch Austausch neue Sachen. Und lernen und sich entwickeln ist ein grundlegender Teil von... Leben im Allgemeinen, wahrscheinlich. Bevor ich in weiteren Pathos übergehe... lasst mich euch den Inspirationsmontag vorstellen.

Jeden Montag werde ich etwas posten, das mit Perlen zu tun hat, mich inspiriert und zeigt, was für eine vielseitige Kunstart Perlen sein können. Perlenschmuck kennt ihr wahrscheinlich. Aber ich möchte mich auf Perlenobjekte konzentrieren, und auf Schmuck, das so außergewöhnlich ist, dass es unser Verständnis von Schmuck sprengt. Ich bin mir nicht sicher, ob ich das Tempo beibehalten können werde, aber ich werde mein Bestes versuchen und bin sehr enthusiastisch was die Suche neuer Perlenkünstler angeht, die ich euch zeigen könnte! 

Und heute starten wir mit...

  

 

The exhibition / Die Ausstellung:
Jean Paul Gaultier - From the Sidewalt to the Catwalk.

Let me tell you, I'm not a fashion nerd, to put it mildly, so I had no expectations at all when I went to the exhibition. I wanted to go there because the whole setting of the exhibition looked very interesting. And I stumbled there upon nice emboidery work which you see above... but there was something that completely blew my mind which you see below...

Ich sag euch, ich bin gelinde gesagt kein "Fashion Nerd", deshalb hat ich überhaupt keine Erwartungen als ich in die Ausstellung ging. Ich wollte hin, weil das Setting der Ausstellung an sich interessant aussah. Und ich stolpert über ganz nette Perlenstickereien, die ihr oben seht... Aber es gab da etwas, das mich komplett vom Hocker riss, und das seht ihr unten...





 ...but a leopard faux fur made entirely of beads? Incredible, right? It looks so real from afar! Check out the details...

...sondern ein künstliches Leopardenfell das komplett aus Saatperlen besteht? Unglaublich, oder? Das sieht vom Weiten so realistisch aus! Seht euch mal die Details an...

  

Praise the people who worked on this in Gaultier's atelier! Imagine how many hours of work it must take to make a piece like this, figuring out the right texture to create a perfect illusion!

Ein riesiges Wow an die Leute, die in Gaultiers Atelier da dran gearbeitet habe! Stellt euch vor, wie viele Stunden die Arbeit an einem solchen Stück in Anspruch nimmt, das Herausfinden davon, wie das Gewebe beschaffen sein soll, um eine perfekte Illusion zu erschaffen!

















No comments:

Post a Comment